Ben jij opzoek naar de Beste Parkeer App van Nederland? Is de goedkoopste app ook de beste parkeer app?
Wat zijn de verschillen en waar moet je op letten?
Één ding is zeker!
Welke parkeer app je ook kiest. Het hebben van een parkeer app is een absolute must have!
Wat is mobiel parkeren? En hoe gaat het in zijn werk?
Welke aanbieder heeft de beste parkeer app?
Inhoudsopgave
Onderzoek Beste Parkeer app
De consumentenbond heeft onderzoek gedaan naar de beste parkeer app.
Hieronder zie je de verschillende aanbieders die door de consumentenbond onder de loep zijn genomen;
- App-Parking (SMS parking)
- ANWB onderweg/ANWB parkeren
- Parkmobile
- Yellobrick
- Stadsparkeren
- Easypark
- Park-line
- On the Go (voorheen My Order)
Test populaire Parkeer-apps
Uit onderzoek van de consumentenbond komt App-Parking (SMS-parking) als beste parkeer app uit de bus.
Op de voet gevolgd doorANWB onderweg ANWB parkeren.
De parkeer apps zijn getest op vijf verschillende aspecten.
- Tevredenheid
- Betrouwbaarheid
- Gebruikersgemak
- Mogelijkheden van de app
- Verhouding prijs/kwaliteit
App-parking scoorde het beste op tevredenheid, gebruikersgemak en op prijs/kwaliteitverhouding.
De ANWB app komt als tweede beste uit de test, maar pakt wel een nummer 1 positie als het gaat om betrouwbaarheid.
De Uitslag
Top 3 Beste Parkeerapps
- App-Parking
- ANWB onderweg / ANWB parkeren
- Parkmobile
Oordeel van consumenten
Het internetpanel van de consumentenbond heeft aan de hand van een aantal criteria hun mening gegeven over de parkeer app die zij gebruiken.
Over het algemeen waren de panelleden tevreden.
Minpunten waar de panelleden tegenaan lopen zijn voornamelijk het aan- en afmelden met de parkeer app en de extra kosten die mobiel parkeren met zich meebrengt, vooral bij kort parkeren.
Problemen met aan- en afmelden
Ondervind jij problemen bij het aan- of afmelden met de mobiel parkeer app? Wat moet je doen?
Gelukkig doet dit probleem zich zelden voor.
Maar mocht je toch in een situatie belanden waarbij het aan- of afmelden niet lukt, dan is het belangrijk dat je weet wat je moet doen.
Hieronder volgen een aantal waardevolle tips om het probleem met het aan en/of afmelden zo snel mogelijk te verhelpen.
Parkeeractie starten lukt niet. Wat moet je doen?
Kun je je parkeertransactie niet starten met de parkeer app? Dan zijn er een aantal dingen die dan kunt doen;
- Controleer als eerst of je een werkend internetverbinding hebt.
- Als je geen gebruik kunt maken van de app om welke reden dan ook, is er bij de meeste providers ook de mogelijkheid om het parkeren te starten door te bellen of te SMSen. (Tip!) zorg dat je altijd het telefoonnummer en het SMS nummer van jouw aanbieder bij de hand hebt voor noodgevallen.
- Mocht al het bovenstaande niet werken? Koop dan gewoon op de ouderwetse manier een parkeerkaartje uit de automaat.
Parkeeractie stoppen lukt niet. Wat moet je doen?
Lukt het niet om je parkeeractie te stoppen? Is de je batterij van je telefoon plat? Ben je je GSM vergeten of is je telefoon gestolen? Wat moet je dan doen? Hoe stop je dan je parkeertransactie?
Als je je parkeertransactie niet kun stoppen is dit natuurlijk heel vervelend, zeker omdat je parkeertijd gewoon blijft doorlopen. Het is dus zaak om zo snel mogelijk een manier te vinden om het betaald parkeren te stoppen.
Gelukkig zijn er alternatieve manieren waarop je jouw parkeeractie kunt stoppen.
Hieronder vind je een lijst van de populairste aanbieders en wat je moet doen als je om welke reden dan ook jouw parkeertransactie niet kunt stoppen.
- Parkmobile: 1) sluit de app al dan niet geforceerd af en start deze opnieuw op. In je parkeer historie vind je jouw parkeertransactie terug en je kunt deze dan alsnog stoppen. 2) Mocht het via de app echt niet lukken dan kun je altijd nog bellen om je parkeeractie te stoppen met telefoonnummer 020-799 00 00 (lokaal tarief). 3) Lege batterij? telefoon vergeten, kwijt of gestolen? Of blijf je problemen ondervinden met het afmelden dan kun je contact opnemen met de helpdesk via telefoon nummer 0900 665 666 (lokaal tarief)
- Yellowbrick en ANWB onderweg: bij Yellowbrick kun je het bricken stoppen via het noodnummer 0900 200 7999 (20 cent per gesprek). LET OP om het bricken te stoppen via een andere telefoon heb je wel je eigen unieke pincode nodig deze kun je vinden op Mijn Yellobrick. Hieronder in het filmpje leggen ze je precies uit hoe je het bricken kunt stoppen.P
- App-Parking: bel het calamiteiten nummer 020-5160 139 dat 24/7 bereikbaar is.
- Parksen: chatten, contactformulier invullen op de website hier kun je een terugbel verzoek indienen.
- On the Go: Inloggen op de website of mailen vanuit de app
- EasyPark: bij Easypark kunt u terecht op 085-0657180 of mail met klantenservice@easypark.net
- Stadsparken: neem contact op met de telefonische helpdesk: 0900-1234 546 (gebruikelijke belkosten)
Kassa: Parkeer App Test
Ook het bekende TV programma Kassa van BNN Vara heeft een aantal jaren geleden onderzoek gedaan naar de beste parkeer app.
Uit deze test kwam de parkeer app van Parkmobile als beste uit de test.
Kassa heeft deze test uitgevoerd samen met studenten van het IVA Driebergen Bussiness School.
Deze studenten hebben alle zeven parkeer apps in de praktijk getest en beoordeeld op verschillende factoren.
Bekijk hieronder de volledige test.
Duur VS goedkoop
Naast de praktijk test heeft KASSA ook de kosten van de verschillende parkeer apps op een rijtje gezet.
Daarbij is zowel gekeken naar mobiel parkeren met een abonnement als mobiel parkeren per transactie.
Omdat deze test is afgenomen in Oktober 2013 en de prijzen van de apps gewijzigd zijn zal ik hieronder een vernieuwd overzicht plaatsen van de kosten per parkeer app van 2019.
Klik hier voor een volledig prijs en productvergelijking
Registratie kosten
Registratie kosten zijn eenmalig kosten die de exploitant eenmalig in rekening brengt bij het aanmelden/inschrijven.
Je kunt dit zien als een soort inschrijvingsgeld. Gelukkig kun je bij steeds meer mobiel parkeer aanbieders terecht die geen registratie kosten in rekenen brengen.
Registratiekosten per aanbieder;
- App-Parking (SMS-Parking): 5 euro
- ANWB parkeren: GRATIS
- Parkmobile: GRATIS
- Yellobrick: GRATIS (normaal 10 euro)
- Stadsparkeren: GRATIS
- Easypark: GRATIS
- Park-line: 5 euro
- On the Go: GRATIS
Kosten Mobiel Parkeren per transactie
Als je niet vaak parkeert is een abonnement overbodig, het is dan verstandiger en voordeliger om per transactie te betalen hieronder een overzicht per aanbieder.
van goedkoop naar duur;
- Ease2pay: 0 cent
- On the Go: 22 cent
- Easypark: 25 cent
- Parkmobile: 27 cent
- Stadsparkeren: 27 cent
- ANWB parkeren: 28 cent (ANWB-leden)
- App-Parking (SMS-Parking): 30 cent
- Yellowbrick: 34 cent
- Park-line: 50 cent
Puur en alleen gekeken naar de kosten per transactie, is Ease2pay het goedkoopst deze app is gratis te gebruiken. Gevolgd door On the Go (My Order) met 22 cent per transactie. Op nummer drie komt Easypark met 25 cent per transactie.
Kosten Mobiel Parkeren met een Abonnement
Ben je een frequent parkeerder (meer dan 9 keer per maand) dan is een abonnement in het meeste gevallen voordeliger.
Bij de meest aanbieders betaal je dan geen transactiekosten (kosten per parkeeractie) Als je en abonnement afsluit betaald je vaak een vast bedrag per maand ongeacht hoevaak je parkeert.
Bij een aantal aanbieders betaal je nog wel transactiekosten, deze zijn weleens waar een stuk lager dan bij het betalen per transactie maar als je echt dagelijks gebruik moet maken van betaald parkeren kunnen deze kosten toch nog aardig hoog oplopen.
Hieronder een overzicht van de verschillende apps. Wat kost een abonnement en betaal je dan wel of geen transactie kosten meer per parkeeractie.
- Parkmobile: € 2,50 per maand geen extra kosten per transactie
- Yellowbrick: € 0,75 per week (+/- 3 euro per maand) geen extra kosten per transactie
- ANWB parkeren: € 0,55 per week (+/- 2,20 euro per maand (alleen voor ANWB-leden)) geen extra kosten per transactie
- App-Parking (SMS-parking: € 1,85 per maand en € 0,16 cent per transactie
- Stadsparkeren: € 2,50 per maand geen extra kosten per transactie
- Easyparking: €1,99 per maand geen extra kosten per transactie
- On the Go: Heeft geen abonnement mogelijkheden
- Parkline: €2,50 per maand en 0,15 cent per parkeertransactie
Bekijk hier het volledige onderzoek van Kassa.
Welke Parkeer App kies jij?
Uit het onderzoek van de consumentenbond komt dus App-Parking het beste uit de test resultaten.
Uit het onderzoek van Kassa kwam Parkmobile als winnaar uit de bus.
Bij beide test-resultaten kunt zien dat er eigenlijk geen enkele parkeer app is die dramatisch slecht scoort. Alle parkeer apps scoren boven gemiddeld.
De Parkeer apps die hier het beste uit de bus komen hoeft niet per definitie de beste app voor jou te zijn.
Als je opzoek bent naar een goede parkeer app is één van de belangrijkste dingen waar je naar moet kijken of de aanbieder die je kiest ook actief is in de regio waar jij woont of waar jij regelmatig parkeert.
Natuurlijk zijn dit soort testen interessant en zeker goed om naar te bekijken. Maar is het verstandig om je keuze volledig af te laten hangen van z’n test?
Nee, er zijn namelijk nog een aantal belangrijke criteria waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een juiste aanbieder.
Dé 6 belangrijkste criteria waar je op moet letten bij het kiezen van een parkeer app
Bij het kiezen van de juist aanbieder is het belangrijk om te kijken naar jouw eigen wensen en voorkeuren;
- Is de aanbieder actief bij jou in de regio waar je woont of de regio waar je regelmatig parkeert? Niet iedere aanbieder heeft dezelfde dekking.
- De kosten, welke aanbieder is voor jouw parkeer gebruik het meest voordelig. kijk hier zowel naar een parkeerabonnementen als naar de kosten voor het parkeren per transactie. En bereken op die manier welke aanbieder voor jou het voordeligste is.
- Wat zijn de betaal mogelijkheden? bekijk wat de betaalmogelijkheden zijn van de verschillende aanbieders en bekijk wat voor jezelf het beste uitkomt.
- De ene app heeft meer opties dan een andere app. Bekijk wat de mogelijkheden zijn en kijk welke opties jij belangrijk vindt. Een van de opties is dat je bij sommige apps vooraf al een eindtijd kunt instellen, als je dit een belangrijke optie vindt ga dan voor een aanbieder die deze optie ook aanbiedt.
- Parkeer je vaak in parkeergarages bekijk dan welke aanbieders deze optie aanbieden, en ook om welke parkeergarages het gaat. Bij sommige aanbieders kun je allen in Q-parkgarages terecht bij een andere aanbieders kun je ook bij andere parkeergarages terecht.
- Heb je een Window-Phone of BlackBerry? Onderzoek dan goed of de aanbieder die je in gedachte hebt een app heeft die je kunt gebruiken op je Window-phone of Blackberry. Niet alle aanbieder hebben een app die werkt op een Window-phone of Blackberry.
Er zijn dus een aantal dingen die dus zeer persoonlijk zijn en jij dus voor jezelf moet onderzoeken om te kijken welke parkeer app bij jou en jouw parkeer gedrag past.
Maak jij al gebruik van mobiel parkeren? Maak jij gebruik van een parkeer app? Laat hieronder weten wat jouw ervaringen zijn.
[…] Dé beste parkeer app […]